Lauantaina oli ohjelmassa tottista. Kirsi tuli käymään pitkästä aikaa ja katseli perään.

Ukko on ollut seuraamisissa epävarma varsinkin kokeen jälkeen eikä asiaa auttanut että astuin täyskäännöksessä sen jalalle. Ukko on ohjaaja pehmeä koira joka tälläiset muistaa liiankin hyvin.

Kirsi korjasi ohjaajan liikkumista, yllätys yllätys. Ja minä tässä taas kotiläksynä teen ilman koiraa seuraamisia ja kiinnitän huomiota omaan liikkumiseen. Päiväkävelyt ovat ohi. Kummasti kun kukaan ei puutu tulee kaikenlaisia juttuja ohjaajan liikkumiseen ja eivät ole hyviä. Positiivista oli että olen saanut kuitenkin karsittua itsestäni kaiken maailman ylimääräiset nytkymiset ja liikkumiset jotka eivät Ukon kanssa asiaa auta, päinvastoin.

Ukon kanssa palattiin takaisinpäin seuraamisessa eli perusjuttuja hihnassa ja palkka nopeasti. Haetaan paikka takaisin ja palkaamalla luottamus taas minuun.

Eteenmenoa otettiin ja siitä Ukko tykkää, lähtee niin nopeasti kuin vain voi eteenpäin ja eka käskystä maahan, hienoa. Toki seuraaminen on tässäkin väljää mutta perusreeniä niin kyllä se sieltä takaisinkin löytyy.

Luoksetulossa palattiin kanssa takaisinpäin perusteisiin, koska kokeen jälkeen olen aamuin ja illoin ottanut muutomasta metristä eteentuloa. Ja kun tätä harjoitellaan tulee Ukkomaisesti koko liike heti epävarmaksi. Ukolle täytyy olla kaikki "varmaa". Eli luoksetuloa niin että Kirsi piti kiinni ja minä juoksin patukkaa heiluttaen karkuun ja johan vauhti belgipojasta löytyi, hienoa.

Metalliesineen kanssa olemme töitä tehneet paljonkin, kun jo perusnoutokapulan hakeminen on yök niin metalli on kauhea. Siinäkin saimme edistystä aikaiseksi: Ukko pitää sitä suussa ja pystyy pari metriäkin sitä jo tuomaan minulle, sinnikkyys palkitaan välillä.

Sunnuntaina olikin sitten taukopäivä, jotta saa lauantain tekemisistä palautua. Kävimme kahdestaan kävelemässä ja vähän leikkimässä muuten vaan.

Vinskin kanssa olemme jatkaneet ihan leikkimistä ja tänään Vinski jo leikki patukalla minun kanssani että toi sitä vauhdilla minulle. Hyppii patukan kanssa päin että ota, leikitään. Kohta voimme alkaa tekemään "oikeasti" töitä kun saan saalillaa palkattua kunnolla. Perusjuttuja kuten eteenistumista, istumista yleensä olemme leikin sivussa ottaneet. Seuraamiseen täytyy paneutua kunnolla, kun leikki sujuu. Ongelmana on jo lähtö, Vinski pomppaa ensimmäiseksi minun pään tasalle; virtaa riittää, keskittyminen hieman hakusessa vielä.

Jatkamme harjoituksia........